måndag 9 juni 2008

Knappt halvvägs...

Helgen har tillbringats i stugan. Första kvällen blev det lite stickning på bryggan. Jag och svägerskan tycker att flytbryggan ska flyttas närmare den fasta bryggan, så man kan sitta och ha ett ryggstöd när man stickar eller läser något. Brorsan däremot tycker att vi själva får flytta den, något som vi inte klarar av p.g.a. konstruktionen med järnrör till flytbryggan. Operation övertalning pågår. Brorsan kan ju ta hjälp av min man tycker jag.

Jag har inte kommit så väldigt långt på Juno Regina-sjalen, men den känns mjuk och skön så långt. Har använt knappt två nystan, så det finns tre kvar att sticka med. Känns som det blir lagom längd om jag använder alla fem. Ett och annat fel har jag upptäckt, men det orkar jag inte ändra nu. Ingen kommer att se dessa fel i alla fall när jag använder sjalen. Något jag behöver öva på också, allt behöver inte vara perfekt! Övning, övning...

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vilken underbar grön färg!! Din sjal blir ju perfekt som den är. Självklart är det ingen mer än du som kan se eventuella fel när den är klar. Vi är nog fler som behöver träna på att låta småfel vara. =)

Annika sa...

Åhh vad vacker!!!! Har hitat din blogg nyligen o vill se mera... Kram Annika

K sa...

medea:
Tack! Tycker också färgen är underbar, helt frälst i grönt som jag ju är ;-)

annika:
Tack!