söndag 18 maj 2008

Hjälp jag har fastnat

Har inte jag grått hår när denna sjal är klar så blir jag förvånad. Jag har stickat och repat upp, stickat och repat upp ett antal gånger. Tappat bort mig när telefon ringt osv.......
OCH nu har jag fastnat när jag ska börja på chart 3. När man slutade på chart 2 så skulle man ha 89 maskor och sen ska jag börja med chart 3, varv 1.
3 m mosstickning, 16 m x 4 ggr(section B), 15 m, 3 m mosstickning. Det får jag till 85 maskor, har nu suttit i en timme för att få det hela att gå ihop och jag får det inte.
HUR HAR NI GJORT??????

Jag har hittat felet. Har kopierat varje chart på eget papper och inte fått med den röda kanten utan suttit med det för hand och ritat i och naturligtvis gjort fel. Kanske skulle lyssna på den käre doktorn och lägga ifrån sig allt en stund och koppla av istället för att köra på i 190 jämt.
Synd att kroppen och hjärnan vill så olika. MEN nu kan jag komma vidare för jag tycker den är kul att göra. Har förstått att raksträckan inte blir lika kul och jag stickar i TeeTees elegant som är väldigt tunt, men ack den som ger sig.

Inga kommentarer: