söndag 6 april 2008

Äntligen Juno Regina!

Hej!

Görel från Uppsala här, jag är en återfallsstickare som efter många års avhållssamhet nu hamnat rejält i garnträsket med många tunga stickningar på gång samtidigt. Är sugen på att prova allt på en gång; spets, tvåändsstickning, krokning, virkning m.m. – är således på väg in i ett grundmurat blandmissbruk.

Jag är med i en sjal-KAL, Mystic Light, vilket blir min första KAL och min första sjal med "ordentlig" spetsstickning. Jag tycker det är ett så bra sätt att sticka med andra eftersom man lär sig så mycket och får många bra tips. Juno Regina fick jag syn på någon gång i vintras och föll pladask, tänkte att denna måste jag bara göra. Därför blev jag jätteglad när jag fick nys om den här bloggen, nu måste jag bara hitta det perfekta garnet. Vinrött är en väldigt bra färg, jag ska gräva lite i mitt förråd och se om det finns något som passar. Det ska bli kul att se era garnval och framsteg, jag hoppas snart kunna återkomma med lite rapporter själv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad spänande att få se vilket garn du kommer att använda. Och att få se början på din Juno.